2013. április 6., szombat

4. fejezet

Üdv újra, Olvasók!
Mint ahogy ígértem ma is hozok egy új részt. Ma családi ügyek miatt el leszek havazva, ezért most ilyen korán teszem fel az új fejezetet. : )) Remélem megfelel majd az elvárásaitoknak, ha igen / ha nem komiban elmondhatjátok a véleményeteket. Jó szórakozást! ; ) <3




4.   fejezet


Olyan gyorsan hajtottam, amennyire csak mertem. Idegesen pillantottam néha hátra, hogy Chris még mindig eszméleténél van-e. Azonban, amint kiértünk a belváros forgatagából, felült a hátsó ülésen, tehát még sem volt, olyan rossz állapotban, mint ahogy először saccoltam. Az oldalából, amit szorongatott, azonban jócskán szivárgott vér, így gondolkodás nélkül a kórház felé vettem az irányt.
-          Hova mész? – szólalt meg a hátsó ülésről elhalóan.
-          Természetesen a kórházba. – jelentettem ki.
-          Ne! Ott keresnek majd először. – nem tudtam nem észre venni a félelmet a hangjában.
-          Kik?
-          Majd később elmondom.
-          Akkor hova vigyelek? – feltettem a kérdést, de már előre tudtam a választ. A hallgatása pedig csak beigazolta a gyanúmat. – Nem! Szó sem lehet róla! Neked orvosi ellátásra van... – elhallgattam.
Rögtön megfordultam és elindultam hazafelé.
-          Ma meglátogat a bátyám. – kezdtem bele. – Ő egy orvos, ráadásul az egyik legjobb.
-          Nem szerezhet tudomást rólam. – ellenkezett.
-          Ebben a pillanatban nem nagyon van jobb ötletem, úgy hogy maradj csendben és figyelj! Nem mondjuk meg mi történt. Azt mondjuk, hogy kiraboltak és megvertek. – a hátrapillantóban szemügyre vettem a feldagadt szemét. – Irónikus nem? – még egy mosolyt is megengedtem magamnak.
Sziporkázó kedvemre csak egy hümmögés volt a válasz. Az út hátra levő részén próbáltam faggatni arról, hogy mi történt, de makacsabbnak bizonyult, mint hittem, úgy hogy egy idő után bekapcsoltam a rádiót. Amikor végre megérkeztünk, Chris botladozva, falfehéren szállt ki a kocsiból, én pedig alig bírtam megállni, hogy ne adjak hangot a felháborodásomnak az összevérezett hátsó ülés láttán. Azonban amint ráeszméltem milyen sok vért is vesztett igazából, minden másról megfeledkeztem.
Jason nem érkezett még meg, ezért kénytelen voltam egyedül nekilátni a sebellátásnak. Amíg meleg vizet engedtem egy edénybe és összegyűjtöttem a házban található összes törölközőt, Chris leült a nappaliban található kanapéra.
-          Vedd le a felsődet! – utasítottam, miközben a vízbe mártottam az egyik törölközőt.
Amikor vissza fordultam, úgy nézett rám, mintha éppen fegyvert fognék rá.
-          Jaj, kérlek, ne most játszd a szégyenlőst. – forgattam a szemeimet, ő pedig végre engedelmeskedett.
Próbáltam betegként tekinteni rá, de még a zúzódások és a jobb oldalán vérző seb ellenére is el kellett ismernem, hogy ne semmi a látvány. A meglepetés ereje után, gyorsan összeszedtem magamat, mielőtt még bármit is leolvashatott volna az arcomról. A földön ültem, hogy rendesen hozzá tudjak férni, így szemtől szemben voltam a szúrt sebével. Nem tűnt olyan vészesnek, mint amilyennek hittem, de biztos voltam benne, hogy Jason-nek muszáj lesz összevarrnia. Oda adtam egy törölközőt, hogy nyomja a sebre, amíg én nagyjából letörlöm a vért az arcáról a vizes törölközővel.
-          Most mát elmondhatod, hogy kik tették ezt veled. – gondoltam, ez a legjobb módja arra, hogy eltereljem a gondolatait a fájdalomról.
Hátradőlt és sóhajtott egy nagyot, én pedig felültem mellé a kanapéra, hogy az arcával tudjak foglalatoskodni.
-          Akik üldöznek. – próbálta megint ennyiben hagyni, de most nem hagytam.
-          És miért üldöznek? – nyaggattam tovább.
-          Azért üldöznek, mert azt hiszik, hogy nálam van az ellopott pénzük.
-          És nem? – vontam fel a szemöldökömet.
-          Szerinted össze veretném magamat ennyire, ha nálam lenne? Már rég oda adtam volna nekik, csak hogy leszálljanak rólam.
-          Miből gondolják, hogy nálad van?
-          Azt hiszik, hogy a bátyám lopta el tőlük.
-          Akkor miért nem tőle kérik? – annyira belezavarodtam, hogy egy pillanatra még a sebeiről is megfeledkeztem.
-          Mert ő börtönben van... – válaszolta szárazon. - droggal való kereskedésért. – amikor meglátta az arcomat, gyorsan magyarázkodni kezdett. – De nem ő volt. Rákenték az egészet, hogy mentse valami nagy góré a droghálózatát.
-          És hogy jön a képbe a pénz? – próbáltam előítélet nélkül hallgatni a történetét.
-          Tagja volt egy bűnszervezetnek. – itt rám sem nézett, mert tudta, hogy milyen képet vágok. – Aztán az egyik balhé balul ütött ki. Ő volt a sofőr, neki csak szállítania kellet volna, de akikkel az üzletet kötötték volna, átverték őket. A bátyám két társát lelőtték. Ő elmenekült az árúval, amiről később kiderült hogy heroin. Nem volt semmiféle üzlet vagy pénz, de azért hogy eltussolják a dolgot, bűnbaknak elővették a bátyámat és azt állították, hogy a bátyám lopta el a pénzüket és az árúval is lelépett. Ezután őt gyilkosságért és kábítószerrel való kereskedésért bemártották a zsaruknál, így lezárhatták az ügyet.
-          Sajnálom a bátyádat, de nem kellett volna drogkereskedőkkel kezdenie. – ismét a vízbe merítettem a törölközőt, mielőtt azonban Chris arcához érhettem volna elhúzta a fejét.
-          Ezért nem mondtam el. – nézett rám vádlóan. – Mindent fekete fehérben látsz.
Sóhajtottam egy nagyot és leeresztettem a kezemet.
-          Idehoztalak a lakásomra azok után, hogy elraboltál és megtudtam hogy egy gyilkos vagy. Ez nem igazán vall egy olyan emberre, aki nem megértő és csak feketén fehéren látja a világot. – állapítottam meg. – Most pedig, ha befejeznéd a duzzogást, akkor rendbe szedném a külsődet mire a bátyám beállít.
Ezután csendben tűrte az ellátást. De pár perc után egyszerűen muszáj volt feltennem a kérdést, ami már egy jó ideje ott motoszkált a fejemben.
-          Miért hozzám jöttél segítségért? – kérdeztem tőle komolyan.
Látszólag ő sem tudta pontosan, vagy csak nem tudta hogyan felelhetne erre úgy, hogy jól jöjjön ki belőle a végén.
-          Csak benned bízhatok. – jelentette ki a végén, bár láttam rajta, hogy nehezére esik.
-          Biztosan van valakid. – néztem rá gyanakodva.
-          Apám elhagyott, amikor hét éves voltam, az anyám pedig két éve meghalt. A bátyám sitten, a ... – elhallgatott.
-          Sajnálom. – suttogtam őszintén és habár érdekelt volna a mondat folytatása, nem akartam még jobban felzaklatni.
Újabb percekig csak a víz csöpögését lehetett hallani, miközben kicsavartam a törölközőt, a már rózsaszínűre színezett vízben.
-          Köszönöm. – szólalt meg hirtelen.
Nem tudtam erre mit felelhetnék, ezért csak elmosolyodtam.
-          Csak tégy egy szívességet és legközelebb ha megjelensz, ne hozd rám a frászt. – kötöttem a lelkére és reflexből megböktem a mellkasát, aminek következtében fájdalmasan felnyögött. – Sajnálom. – mentegetőztem és a mellkasára tettem a kezemet, ahol megböktem.
Egy pillanatra felgyorsult a szívverésem, és a tenyerem alatt pontosan éreztem, hogy az övé is. A következményektől a nyíló ajtó zaja mentett meg.
-          Itthon vagy Fay? – szólalt meg Jason az előszobából.
Csak most tűnt fel, hogy a konyhán kívül sehol sem kapcsoltam fel a villanyt.
-          Itt vagyok. – jelentettem ki, majd elvettem a kezemet Chris mellkasáról és felpattantam a kanapéról.
Jason három jókora bőrönddel jelent meg.
-          Hihetetlen hogy nincs se komornyikod, se szobalányod. Most cipelhetem egyedül a csomagjaimat. – nyafogta, anyut utánozva.
Szó nélkül a nyakába ugrottam.
-          Áh, Fay, még rám vannak akasztva a csomagok is. Össze fogok esni. Orvos vagyok, nem testépítő. – viccelődött, de azért jó szorosan átölelt.
-          Korábbra vártalak. – mondtam, miközben segítettem leszedni róla a táskákat.
-          Ne haragudj, de a taxis úgy vezetett, mint egy csípőficamos nyugdíjas öregasz... – ez volt az a pillanat, amikor Chris felállt a nappaliban és Jason meglátta. –szony. Megzavartam valamit? – fordult felém.
-          Nem. Sőt, ami azt illeti téged vártunk. – mentegetőztem, mert belegondoltam, mire következtethet egy félmeztelen pasiról, aki a sötétben állt fel a kanapémról.
Amikor Jason ijedten nézett rám, rájöttem, hogy csak még nagyobb félreértésbe kevertem magamat. Chris azonban a segítségemre sietett, amikor kilépett a fényre és megmutatta szétvert arcát és felsőtestét.
-          Fay csak haza hozott, hogy segítsen rajtam. – szét nézett magán, mintha ő is csak most venné szemügyre, mi lett vele. -  Rablótámadásom volt, és hát... nem akartam könnyen adni a pénztárcámat. – szerényen elmosolyodott, majd elindult Jason felé előre nyújtott kézzel. – Egyébként Chris vagyok. Chris Harton.
-          Jason Lawrence. – mutatkozott be a bátyám. – Azt hittem, hogy ez egy biztonságos környék. – nézett sokatmondóan rám.
-          Hát igen. De hát mindenhol megesik az ilyen. – mosolyogtam zavartan. – Össze kellene varrnod egy szúrt sebet, ha nem baj.
-          Hisz ismersz, segítek, ahol tudok. – azzal kinyitotta az egyik bőröndjét és nekilátott keresgélni. – Fay előkészítenéd az ágyamat, mert gondolom a „gyógyítás” mellett nem jutott rá időd, én pedig hulla fáradt vagyok a repülőút miatt.
Tudtam, hogy ezzel csak távol akar tartani, hogy kettesben beszélgethessen Chris-szel, természetesen rólam és természetesen egy-két fenyegetés is elhangzik majd, de azért engedelmeskedtem. Csak remélni tudtam, hogy Chris nem mond semmi hülyeséget. Jason-nek a vendég szobában készítettem elő az ágyát, Chris-nek meg felhúztam egy takarót és egy párnát, hogy azzal tudjon aludni a kanapén.
Amikor kiértem a lámpák fel voltak kapcsolva, Chris-szen pedig már ott volt egy tiszta, feltehetően Jason-től kapott fekete póló. A felrepedt száját és véraláfutásos szemét leszámítva épnek tűnt. Épp elmélyülten beszélgettek valamiről, amikor megjelentem.
-          ... az ötvenedik.
Jason mondatának csak a végét hallottam, de pontosan tudtam miről van szó.
-          Jason? – szólaltam meg fennhangon. – Előkészítettem a vendégszobát. Gyere megmutatom. – néztem rá sürgetően. – Te ott maradsz! – mutattam Chris-re.
Amint becsuktam magam mögött az ajtót neki estem.
-          Mond, hogy nem hívtad el apu szülinapjára. – néztem rá kétségbeesetten.
-          Sajnálom. – motyogta és elindult, hogy engesztelésképp megöleljen, de ellöktem a karját.
-          Csak most találkoztam vele. Mi ütött beléd? Anyu megöl.
-          Tudom, hogy a pasid, Fay. – nézett rám kajánul.
-          Ezt ő mondta? – fejben már kezdtem tervet készíteni arról, hogy a feldarabolását melyik irányból kezdem.
-          Nem kellett mondania. Nem vagyok hülye. – leült az ágya szélére. – Különben is, Alison nem kap majd akkora figyelmet, ha te is hozol valakit. – nézett rám ártatlanul.
-          Egyszer vittem haza valakit, Jason. Elfelejtetted mi történt Josh-sal? – kezdtem kétségbeesni.
-          Jó na, vadászat közben gyakran történnek balesetek. – szabadkozott.
-          Két hétig nem tudott rendesen ülni. – fakadtam ki. –Különben is nem értem, hogy neked meg apának hogy jutott eszetekbe hogy az első találkozáskor vadászni vigyétek. – fel alá járkáltam a szobában, mert még mindig ideges lettem emiatt az emlék miatt. – Mindegy. – vettem egy mély levegőt. – Anyu úgy sem... – a mondatomat, Jason mobilja szakította félbe.
A kijelzőn pedig az emlegetett szamár képe jelent meg. Anyu! Mielőtt még megszólalhattam volna, Jason felvette.
-          Szia anyu. – köszöntötte kedélyesen. – Hogy vagy? Igen, én jól. Nem. Képzeld itt vagyok Fay-nél Cambridge-ben. Nem, dehogy rúgtak ki. – összeráncolta a homlokát és körbe nézett a szobában. – Nem annyira, nem vészes. De olyan... pici. – ez volt az a pillanat, amikor erős késztetést éreztem arra, hogy kikapjam a kezéből a telefont és a falhoz csapjam. – Nem maradok addig, holnap tovább megyek Franciaországba. – Holnap? Bukott ki belőlem majdnem hangosan. – Megismertem egy lányt. Haza vinném apu szülinapjára. - esélyt sem adva anyunak megszólalni, folytatta. – És képzeld Fay is hozza a pasiját! – jelentette be vidáman.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése